Предыдущая тема :: Следующая тема |
Автор |
Сообщение |
Vitamin
Зарегистрирован: 10.06.2003 Сообщения: 42 Откуда: СВАО, пос. Северный
|
Добавлено: Пт Май 21, 2004 7:50 pm Заголовок сообщения: Вопрос к Хондаводам! |
|
|
Может знает кто-нибудь... что означает шильдик SIR на американской Интегре (Акура)? Если судить по техпаспорту, то стоит самый обыкновенный В18 в 142 кобылы. Но судя по тому, как она едет, там гораздо больше. :? |
|
Вернуться к началу |
|
|
Kirill_na_PRESSO
Зарегистрирован: 10.08.2003 Сообщения: 743
|
Добавлено: Пт Май 21, 2004 8:31 pm Заголовок сообщения: Re: Вопрос к Хондаводам! |
|
|
Vitamin писал(а): | Может знает кто-нибудь... что означает шильдик SIR на американской Интегре (Акура)? Если судить по техпаспорту, то стоит самый обыкновенный В18 в 142 кобылы. Но судя по тому, как она едет, там гораздо больше. :? |
142 силы – это В18В, a SiR – это В18С 180-190 (что в «штатах», что в Японии). Он же на «типерах».
Короче, увидел шильдик – остановись у обочины и пропусти. |
|
Вернуться к началу |
|
|
Vitamin
Зарегистрирован: 10.06.2003 Сообщения: 42 Откуда: СВАО, пос. Северный
|
Добавлено: Пт Май 21, 2004 8:45 pm Заголовок сообщения: |
|
|
спасибо, буду знать! Теперь понятно, почему у него так мало достойных соперников в его классе... тем летом его объехала только турбоМазда с нитросом |
|
Вернуться к началу |
|
|
Pe®fe©tEvil Черножопый
Зарегистрирован: 26.01.2003 Сообщения: 7967 Откуда: from hell
|
Добавлено: Сб Май 22, 2004 3:57 am Заголовок сообщения: Re: Вопрос к Хондаводам! |
|
|
Kirill_na_PRESSO писал(а): | Vitamin писал(а): | Может знает кто-нибудь... что означает шильдик SIR на американской Интегре (Акура)? Если судить по техпаспорту, то стоит самый обыкновенный В18 в 142 кобылы. Но судя по тому, как она едет, там гораздо больше. :? |
142 силы – это В18В, a SiR – это В18С 180-190 (что в «штатах», что в Японии). Он же на «типерах».
Короче, увидел шильдик – остановись у обочины и пропусти. |
Не, в америке Si а SiR в канаде
Больше отличий нет |
|
Вернуться к началу |
|
|
Amigo
Зарегистрирован: 16.06.2002 Сообщения: 1225
|
Добавлено: Сб Май 22, 2004 4:17 am Заголовок сообщения: |
|
|
Vitamin писал(а): | спасибо, буду знать! Теперь понятно, почему у него так мало достойных соперников в его классе... тем летом его объехала только турбоМазда с нитросом |
с каких пор турбовые машины с NOS стали попадатьв одн класс с малобъеными атмосферникам? |
|
Вернуться к началу |
|
|
Karlson
Зарегистрирован: 18.07.2002 Сообщения: 127 Откуда: Луна
|
Добавлено: Сб Май 22, 2004 5:24 am Заголовок сообщения: |
|
|
sir в северной америке нету!
а шильдик он и в африке шильдик. люди и на цивик type-r вешают, но в штатах тоже нету. Si тока |
|
Вернуться к началу |
|
|
ESPTiM
Зарегистрирован: 12.05.2003 Сообщения: 1292 Откуда: ХиМкИ-BrOOkLyN
|
Добавлено: Сб Май 22, 2004 6:38 am Заголовок сообщения: |
|
|
The new Honda Civic SiR hatchback brings back memories of the long-departed CRX -- a performance-packed two-seat version of the Civic hatchback, whose smaller footprint, lighter weight and race-tuned suspension made it a favourite for professional racers and real-world wannabees alike.
Unlike the CRX hatchback (which saw its last sunset over 10 years ago), the SiR is a five-seater, which makes it more versatile and easier to justify for today's busy lifestyles and ever-tightening budgets.
Not that the car is inexpensive … far from it. At over $25,000, it tops today's best-equipped Civic coupe by $2,000 and the best-equipped sedan by $4,000. But SiR does allow you to take advantage of a larger, more powerful engine and better handling, in a family-friendly, more versatile bodystyle.
Essentially, this is the S-Type version of the Civic lineup (though Honda uses that designation only on Acuras) and matches up most closely not with its sedan and coupe siblings, but with the Acura RSX coupe.
It shares the RSX's engine and wheelbase, in a body that is nearly identical in width and height, but considerably shorter in overall length. However, it is considerably roomier inside and has the ability to transport four passengers instead of only three.
And it's not a crowded five-seater either. Though we would not subject adults to back-seat riding for extended periods, their level of comfort is bearable for medium-length trips. And there's enough cargo room (with the seat up) to take along sufficient provisions for a day-trip to the beach.
But this is not primarily a family vehicle and its true nature shows through in the driving. A 7000 redline allows the driver to take full advantage of the 160 available horses (peaking at 6500). Low-end torque is virtually non-existent, and passing will have to be performed after a couple of downshifts to ensure rpm stability at about 4500 to 5000 (where torque peaks). But rather than providing discordance at those engine speeds, the high engine note actually enhances the driving experience.
The chassis is also borrowed from the RSX, the front strut, and toe-control link and rear reactive-link double wishbone set-up enhancing the standard Civic's front strut/rear double-wishbone configuration. Meaty stabilizers front and rear ensure all wheels have an equal chance or remaining firmly planted on the pavement.
This is a car that loves to be challenged … to accelerate, to brake, to corner. The SiR's limits far exceed those of the average driver, and it has been provided with a wonderful set of tools designed to exhilarate driver's senses and satisfy owner's sensibilities. |
|
Вернуться к началу |
|
|
ESPTiM
Зарегистрирован: 12.05.2003 Сообщения: 1292 Откуда: ХиМкИ-BrOOkLyN
|
Добавлено: Сб Май 22, 2004 6:43 am Заголовок сообщения: |
|
|
the JDM ITR motor Code is B18C6/7. The B18C is the JDM Integra SiR-G motor code. Here are all Honda B series motor codes:
B17A1 1.7L USDM DOHC VTEC 92-93 Integra GS-R 160hp
B18A1 1.8L USDM DOHC non-VTEC 90-93 Integra RS/LS/GS 90-91: 130hp / 92-93: 140hp
B18B1 1.8L USDM DOHC non-VTEC 94-01 Integra RS/LS/GS 140hp
B18C 1.8L JDM DOHC VTEC 94+ Integra SiR-G 180ps
B18C1 1.8L USDM DOHC VTEC 94+ Integra GS-R 170hp
B18C5 1.8L USDM DOHC VTEC 97+ Integra Type R 195hp
B18C6/7 1.8L JDM DOHC VTEC 96+ Integra Type R 200ps
B20A5 2.0L DOHC non-VTEC 87-91 Prelude 2.0Si 135hp
B20B 2.0L DOHC non-VTEC 96-98 CR-V 126hp
B20Z 2.0L DOHC non-VTEC 99-01 CR-V 143hp
B21A1 2.1L DOHC non-VTEC 90-91 Prelude Si 145hp
|
|
Вернуться к началу |
|
|
Karlson
Зарегистрирован: 18.07.2002 Сообщения: 127 Откуда: Луна
|
Добавлено: Сб Май 22, 2004 8:21 pm Заголовок сообщения: |
|
|
а как же B22? |
|
Вернуться к началу |
|
|
ESPTiM
Зарегистрирован: 12.05.2003 Сообщения: 1292 Откуда: ХиМкИ-BrOOkLyN
|
Добавлено: Вс Май 23, 2004 6:36 am Заголовок сообщения: |
|
|
нету |
|
Вернуться к началу |
|
|
Karlson
Зарегистрирован: 18.07.2002 Сообщения: 127 Откуда: Луна
|
Добавлено: Вс Май 23, 2004 8:19 am Заголовок сообщения: |
|
|
ну тогда h22. он то есть |
|
Вернуться к началу |
|
|
ESPTiM
Зарегистрирован: 12.05.2003 Сообщения: 1292 Откуда: ХиМкИ-BrOOkLyN
|
Добавлено: Вс Май 23, 2004 3:05 pm Заголовок сообщения: |
|
|
Karlson писал(а): | ну тогда h22. он то есть |
ну так ето же не b серия ))) |
|
Вернуться к началу |
|
|
Karlson
Зарегистрирован: 18.07.2002 Сообщения: 127 Откуда: Луна
|
Добавлено: Вс Май 23, 2004 5:22 pm Заголовок сообщения: |
|
|
зато 22 |
|
Вернуться к началу |
|
|
ESPTiM
Зарегистрирован: 12.05.2003 Сообщения: 1292 Откуда: ХиМкИ-BrOOkLyN
|
Добавлено: Пн Май 24, 2004 5:12 am Заголовок сообщения: |
|
|
у меня на crx раньше вот такой стоял движок B18C5 1.8L USDM DOHC VTEC 97+ Integra Type R 195hp ... |
|
Вернуться к началу |
|
|
|